Thursday

SURATAN TAKDIR .


selamat pagi semua and asaalamualaikum semua .

oke .semalam aku nangis nda stop stop .smpi terbwa bwa p tdur .aku mac nangis .menangisi semua .semua .kecewa btul aku .nda dpt terima semua dugaan neh :( .aku tertekan sgt .sakit otak aku memikirkan hall remeh macm neh .nasib lah aku sua abis skolahhh ,kalau mac seklah .duyyy totally .ariari ponteng sekolah ouhhhhh .kalau mac sekolah lah ..

oke .post semalam .aku gntung kaan ? aku nda kac abis ceta kan .sbb aku tba2x sedih .mest kamu mau tau kan kenpa aku jadi mcm neh ? kenapa ? besa lah .klu hal cinta2x neh ,mest ada sakitnya kan mest adaaa .so aku dpt ! sakit gila bh .pahit lgi utk aku telan nehh ..

apa punca aku hampir melepaskan dia ? 
punca dia ,aku dpt tau sufri curang .curang ? curang bh .menduakan .dia ada orang lain selain aku .aku check fb dia kemarin .sebab lama sua aku nda melawat fb dia kan .jadi aku check lah .sekali aku nmpk lah comment drri pmpuan tu d wall sufri .
cheal so watever 'tengs'
he 'on phone'
cheal so waterver 'jap'

jadi garagara post neh jaa .aku dpt syak sua durang mmg ada pa2x . so aku apa lagi .terus msg sufri .apa tnya 'shepa cheal so watever ???'  trus dia call .aa aku mmg tau sua neh .mmg ada apa2x .sbb aku dpt rasakan nya .

seisi perbualan aku dan dia [ yg aku ngat ]

'apa syg tnya tdi ?'
aku diam jaa .mls mau jwb .
'apa bh .ckp dlu'
apa lah .yg dkt msg syg sent tu lah .nda pndai baca suuaa ?
'bie nda kenal'
aa ? betul bh tipu bie eh .jan mau tipu lah .
'dri mana syg tauu semua neh ?'
dri mna ? nda pntg oke .skrrg ckp yea tau tidak .
'ckp dlu dari mna'
hahaha .ketara lah ,syg tau dari kwn dia .dri fb..
'fb shepa?'
nda pntg .oke ,syyg sua add tu pmpuan .tgu aa ! oke lah oi .
off


byk kami cakap bh .byk smpi aku p ampas phone aku kat dinding ! tapi nsib phone aku nda rusak neh . sekali ,off phone kn aku .sekali ada missed cal dri bie ! nah ,dia call .ckp2x ckp .buang masa dia ckp ngan aku ..sbb aku mcm mau nda mau jaa dgr .skali time2x dia bgi penjelasannn .dan aku pn bagi tau apa yg aku rasa ..aku 'ter' tidk snjga pecah cermin kat blik aku .pecah ! terburai tarus atuh cermin ke lantai ! sufri panic ! dia ngat aku mau bt bnda bdoh ? ouhhh no ! tidak mungkkin .tapi mayb akan sbb terlmpau frusted kannn .manas akuu smpai jam 4 lbih bh kami gduhh .smpai gtu neh .....sekali kami terputus call pn sbb phone dia lowbatt .aku nangis jua time tu .tpi sufri tahn2x nangis sbb dia dlm kelas kan .kelas yg sntiasa xda ckgu aku rasa ! 

aku nda pat bertaan sua kena gni bh .sbb smlm neh aku relax kan .tpi dia ckp bru seminggu durg kpel .jmpa pn nda .etu dia ckp .tpi aku tetap nda pecaya neh .nda tntu lah aku rasa .aku p maki dia ! HHAHAHAHA .yea aku termaki dia .maki oke .maki .cakap kutur ngan diia .jm 5 dia call .bgtu nnt dia call mau main bola ! aku snjga nda beckp .mls aku .skit ati kannn ..

geram bh aku ! sekali aku lepak d uma kazen aku .

cerita malam .

oke .time neh aku lepak pat kazen aku pp .aku ctau dia apa sua jadi ma aku .nsib pp kan tau smua keadaan aku ma sufri neh .dia nda jua sufri kami brek .dia sru aku berthn ,sbb dia tau aku mampu hadapi smua neh .aku jadi gne mybe sbb terlalu panas sua ..ndadpt control sua kannn aku ..dia bgi nasiht aa .dia ckp .dia blg ,' kalau aku berthan .teruskan seja ' tapi time neh aku nekad sua akan kac lepas dia .aku mau try idup bru tnpa dia .mayb xda jdoh aku ckp ngan ati .sedih ! sekali aku msg sufri sru call .dia call .dan sila ikuti perbualan kami kawankawan :)

'hey .salam'
hey .dgr pa aku mau ckp .
'kenpa syg ?' oke .
oke .stlh aku pikir2x .kau kalau mau teruskan hbgn kau ngan pempuan tu .kau teruskann .tapi  
[ aku snjga kac stop .spya dia pnuh ngan tnda ntya :) ]
'tapi apaaa ???'
tapi .aku akan teruskan jua dgn kau .sbb aku mac ada rasa cinta ngan kau .dan sygan hbgn nehhh .neh keptusan syg ,kita teruskan .sakit pn sayg sgup tngung .sbb neh kptusansyg .tapi dgr sini sufri .dalam masakita teruskan hbgn neh ,aku cari pengganti kau .kalau aku sua jmpa laki yg lgi bgus dri kau .baik .aku tnpa ragu2x .aku kac tngall kau ..
[ tba tbaa ...]
'bh'

tutttt. tutttt .tutttt .

gtu .dia tba2x memanas .sakit hati dia dgr aku ckp macm neh .actually smua neh plan jaa bh .plan dri kazen aku c pp tu .AHAH ,nmpknyaa ..rncgn kami utk menyakiti dia berjaya :) alhamdulilah .  aku snjga nda msg dia .bt dia sakit .sekali jm 9 lbih gtu dia call .kali neh aku dpt rasa airmata dia mengalir .tapi disembunyikan dari aku .sbb tkut malu ngan aku dan kwn2x dia .egois sgt .tpi setgi tgi ego dia ..tgi lagi ego aku time tu tauuuuu ...hahaah ,sandi dia .

'hey sygg'
hey 
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
'bie mau jumpa syg'
kenpa mau jumpa ?
'bie mau peluk syg'
kenpa mau peluk ? 
[ time neh .dia nangis sua .aku dpt rasa dan dgr  ]
[ EGO AKU PUN MAKIN TINGGI ]
'knpa nda ble peluk syg sua .nda ble'
[ kimbet .aku pn nangis neh .nda dpt thn ]
then aku ckp .diri syg mmg utk bie .
[ nangis kami terus ]
'bie mau mula hdup bru'
'bie mau dgn syg'
'bie menyesal'
bie tau kaa ,blum tntu ada prmpuan thn ngan prngai bie .tgok bh .brpa kali bie bt syg gni .mac ble bertaan kan ? 
'yea syg .bie tauu '


aku silent .malas mau ckp .then end call .


sedih aku klau aku terus mcm neh .kenpa aku rasa ssh btul mau kac maff dia kali neh ? kenpa ? tolong lah bell .buang egois kau tu jauh2x .jan lah keras btul ati kau tuu .tgok smua org tau kamu nda kn berpsh mcm neh .smua pn doakan kamu spya oke mcm dlu ? mna sua belle yg dlu  ? yg kuat dan tbh menghadapi seglanya ? mnaa ? pgi mna sua belle yg dlu ? keluar lah belle .knpa belle yg skrg lemh dan mudh mengalah ? mna ? maaanna ? aku bngung mencari dri aku yg kuat dulu .aku tda selemh gne .aku ble slesai mslh tnpa sdih mcm neh .aku nda tau knpa aku bgni lemh ....

xkn aku mau sia2x kn hbgn kami ? byk sua kami lalui .ssh sng sma2x .byk ! ttapi kenpa aku terlalu ssh utk memaafkan dia ? hati aku tba2x tukar jadi batu .aku jdi jaat .aku lyan smua laki yg mau dgn aku .aku jaat ! aku abaikan dia .aku jaat ! aku sngja bt dia sakit .yea ! kenpa aku sska  sshkan dri sndri ? knpa ssh aku akun yg aku mac perlukan dia dlm hdup aku .kenapaa ? adakh bermkna .antra kami tiada jdoh ? sedih .aku tkut jdoh .aku yakin dia mmg utk aku ! yakin .tapi aku bgaikan mau melepaskan smua beben neh ? yg slma neh aku dan dia tngung .knpa ada jaa dugaan yg kami dpt ? knpa cinta neh slalu org sakit ? knepa .semalaman ak pikir ,kenpa aku jdi bgni keras dan bgni lemah ? aku nda gni .bukn gni .aku ble handle smua prob neh .tpi skrg ,xda .aku nda kuat sua .

ya allah .dugaan apa yg cuba kau berikan kpda aku .knpa mest aku ? knpa .aku nda mampu mau hadpi smua neh .bert bgi aku .berat mata memandang berat lgi bahu yg memikul :( tapi aku sdg berusha ,berusha utk perthnkan hbgn kami neh .sbb aku syg ! terlalu byk kenangan pahit manis kami bt .kmai dpt .xkn gara2x hal kecil gni aku mau menyerah ? xkn ? berputus asa d tgh jln ? stlah aku berjya lalui smua seblm neh .ya allah ,kau tlg lah aku menghadpi smua .sguh aku nda kuat .nda mampu .aku bgikn khlgn ahli kluarga aku sndri ..tpi smuanya ble slesai klu aku nda ego ? tpi sku sgt ego smpi skrg .aku pkir kearah negative .aku pikir mau curg .mau bls dndam mau bt dia sakit .

aku nemau gra2x hal neh aku jdi jaat ngan dia .kami sma2x sakit dlm hal neh tpi knpa ? knpa ssh aku maafkan dia ?hal neh .mcm kulit kcang jaa bgi aku .tpi aku tewas ! aku klah sblum pertndinggg .dan aku rasa mcm mau menamatkan sja pertndgn neh tnpa mau tau menang tau klah !! aku bngung .teruskan atau sampai di sini sja ? yea ! kami ada pelaung utk meneruskan .tpi aku tkt ,tkt !! perkara berulng kmbli ....hhu .

aku tau aku ble hadapi semua neh .
aku kuat utk hadapi dugaan neh .
aku tau masih ada kesempatan utk memperbaiki hbgn neh .
aku tau dia masih mahu aku mcm mna aku mau dia .
aku kena ketepikan egois aku kalli neh .
belle .sdh2x lah .jan lah kau seksa dri kau lagi .
jangan buat kau seksa ! paam ?