Monday

Institut Latihan Perindustrian



GOOD MORNING EVERYBODY .selamat pagi aa semua :) selasa .mcm besa aku mac lagi kat uma .nta bla lah aku mau start keja neh .buhsan tahap gaban sua aku kat uma neh .mcm org gila sua aku kat uma .gaya pun makin sot .




If you hide, I’ll seek for you. If you’re lost, I’ll search for you. If you leave, I’ll wait for you. If they try to take you away from me, I’ll fight for you. Cause I never want to lose someone I love.

kenapa lah dgn aku skrg neh ? semua pn serba nda kena .ada jaa yg nda berkenan d ati aku .ada jaa bt aku nanges .aku lemah .aku seorang yg lemah .sakit kamu tau ? aku penat sua menangis .aku pnt nanges tapuk2x sndri .dlm blik .aku penat .aku lemah btul ..ya allah dugaan apa yg kau bagi aku neh .aku nda tau lagi cmna mau bt .yea mayb semua org sngka aku neh happy jaa kn .nda ! kamu slah .aku sedih .sgt sedih .dlm ati aku sgt sdih .aku sakit tnggung perasan neh sndri .aku sakit ! sakit ! aku nemau hadapi semua neh sda .aku give up .aku lemah ! kamu tau kaa sakit than menangis ? aku bt2x happy sbb aku nemau org sekeliling aku rsau dgn aku .aku nemau .aku nemau mcm gtu .aku mau tngung sndri wlau cmna sakit pn ..sbb aku besar sua .aku nemau org nmpk yg aku neh lemh .tpi kamu mmg tau bh kn aku seorg yg lemah .aku lemh klu masalh dtg bertubi -tubi ngan aku .macam peluru berpandu mau serang musuh .gtu aa aku rasa ryte now .

kenapa ? kenapa aku selalu jadi mangsa keadaan ? pdahl aku nda prnh pn bermimpi mau jdi mangsa keadaan .actually probs aku neh nda aa sebsar mslh korang .mmg .smua manusia mest ada msalah sndri kn cuma terpulng dri diri sndri cmna mau m'hadapinya  .ryte ? ALLAH SWT TIDAK AKAN MENDUGA SESUATU DILUAR KEMAMPUAN DIRI SENDRI .yea .mmg pn .mest ada hikmah aku dpt dugaan mcm neh kn ? yea .aku tau .mesti setgh yg bca neh aku just mau kac bsar msalh yg kecik orr nda kuat smngt kn ? no ! cuba kau ditmpt aku then kau rsa apa yg aku rsa ryte nw .pas kau da rsa .kau diam2x .jan bsing !  aku bnci bla org ckp gtu .kau tau npa kau ckp gtu ? sbb kau belum prnh kena bagi ujian macm gne .jangan rsau sesuatu saat kau sndri rsa pa yg aku rsa .di sna kau tgok .kau kuat tau nda mau menghadapi smua neh .kau menangis kaa xda .sdgkn manusia luka terjatuh pn ble menangis ,neh kn pla luka dlm ati .xda shpa yg tau hnya diri sndri jaa .nda sakit kau ckp ? mustahil ndakan mengalirkan air mata .kan kan ...

sedih aku gne pu .aku rsa mcm ada yg hiilng dlm dri aku .semangat utk truskan idup .aku hilng .tgl ckit jaa .cmna aku mau menghadpi smua neh ? aku buntu utk cari dimna smngat aku yg hilng tu .kwn2x .mmg aku ada tpi hnya segilintir yg da d sisi aku saat aku perlukan dorongan dri durg  .byk kwn pun bkn smua aku slesa utm meluah .sbb aku nda ska meluah dgn org yg aku nda selesa .sbb akku tkt durg cop aku neh seorg yg lemah .aku tidak lemah ! cuma aku lemah sbb msalah neh dtg bertubi tubi .nda tertahan dek aty mau melawan smua neh ..

aku sdh penh kehilngn org yg aku syg .bestfrend aku .aku ilang durg pn aku ble nangis .rsa hdup aku incomplete tnpa durg neh .now aku nemau kehilangan org yg aku syg .yg aku perlukan .MOHD SUFRI BIN SULAIMAN .dia aa penguat smngt aku selain eif ,icha and family aku .dia lah .sbb dia yg selalu ada di sisi aku terutama bila aku prlukn dia ,dia yg slalu dgr ceta aku .tpi sjak 2 ari neh kami asyik gduh .sbb aku nemau dia hilng dri aku .aku menangis ,ntah knpa .byk2x cple .dgn sufri aku cept tersentuh .dia ckp kasr dgn aku pn aku ble mengalir kan airmata .2 ary neh aku sayu jaa .kami msg pn nda .calling pn sekjap jaaa .aku sdih gne .aku nda pnh kehlngan kwn2x and ndakan aku kehilgna dia sekali lagi ? yea ..mayb sbelum neh aku byk bt slh yg ex2x aku .aku selalu bt drg sakit .aku kaac tinggl durg .and semua neh karma .aku percaya karma .sbb now aku dpt balasn setimpal dgn perbuatann aku dgn ex yg dlu .

dlm tdur pn aku ble nangis sbb dia .kenpa .sbb aku nda prnh berjauhan apalagi nda contact ngan dia .aku sdh biasa hdup dgn belain dia .tba2x smua berubh bila aku ckp aku mau study kat kl .berubh .berubh .2 ary ? bagi aku 2 ary tu mcm lam btul dia contact ..smlm dia kol .tpi nda mcm selalu .selalu berjam jam kami gayut bt ..smlm .nda smpi stgah jamm .mmna aku nda down ? aku down gila ! and dia kactau aku stdy kat ilp .6 bulan stay asrama ? mcm2x pikiran aku .cmna klu dia lupakan aku and jumpa sum1 yg jauh bgus dri aku ? cmna .tpi sufri ckp ..syg .bie ndakan abaikan syg .bie bljar bkn tuk cari pmpuan .nda .bie bljar spya bie ada pengalmn .spya dptt jadi org yg berjaya sbb bie mau khwin ngan syg.. dia nangis aku nangis ...aku nda dpt taan bh dgn smua neh .knpa time2x aku down neh dia pn jadi gne ?rabu neh dia msk and aku caya apa dia ckp .aku nemau pkir yg nda2x sal dia .aku mest percya sal dia ..mest ! sbb aku tau dia mmg utk aku and xda ble pishkan kami .stiap kli aku tgok gmbr kami .mest aku menangis .sbb aku rindu setengh mati ngan dia .mmg hal remeh temeh .tpi setiap org da perasaan yg berbeda dari smua manusia .

aku harap aku tenang utk menghadapi segala dugaan yg aku dpt neh .aku nemau seksa dri aku snri ...