Friday

HAPPY


pstttt .haiiii everybodi ! lama btul aku nda updated tau .bussyyy bh kilaja ! no time lahh forr on92x thiss .eseehh .sorry broken english aa :) BUSY OKE WITH MY JOB .

ouyaa untuk pengetahuan kamurangggg ssamua .SAYA KILAJ 1BORNEO sua  ..ehh bukan ada keja baru .bukan ..kena transfer p saana .sbb ada butik ELLE baru buka kaann kat sanaaaaaaaaa .ELLE GIRL soo kamu jn lah text2x aku tanya 'belle kau dmna .aku kat suria neh' hahaah maaf yea .mmg i tak layan punyee .sbb i sua gtau kamuranggg aa ...


saya mau start dari sini lah .cerita pasal urang yang paling aku saynng dulu  .paling akuu rindu dulu .paling aku sayaaanng lah dulu .mest kamu kenal neh kn ??? mustahil xda kenal saya sinta sia yg dulu dulu .

MOHD SUFRI BIN SULAIMAN 

yea .dia lahh .dulu dia lah segalanya aa utk aku .dia lah ubat aku kalau sakit .terutama lau aku rindu dia .diaa lah penawar segala penawar bagii aku :) dia lah pengubat segala ubat untuk aku .xda lahh yg lain ..kecuali laah aku demam yg teruk pnya .p dia lah bhh angkat smua yaw ! ilovehim !  imisshim and ineedhim .ouyeaaa <3 dia neh lah smngt aku utk teruskn idup ..kalau ada apa2x jaa jadi ngn aku ..dia lah org pertma yg tau .lau nda pertama yg terakhirr ..etu pn dia dpt ditmpat terakhir sbb aku sua gtau famly aku dluan ..sooo dia first and last lerh katakan ..hebat kn dia ? dia lah lelaki pertama yg dapat menjatuhkan ego aku  .setinggi tinggi gunung kinabalu tinggi lagi egooo sayaaa neh bh .. bangga neh dia lau baca ! senyum2x kali dia neh .esehh ,bgus knun dia tau aku da blog ? tidak dia tau tu melainkan ada yg kac sampaiiiiiiiiiiii . ehh biar lah dia baca kn ? spya dia sedar juaaa diri kn ? kn ? oke lau aku baca neh kn sufri .kau mest tauuu ,aku sentiasa sayngg kau .kau sntiasa di aty aku sellamanyaa walaupun kita tiada apa2x suaa ..butt sayang aku ngn kau now and b4 neh lain ..bukan g aku syg kau macm dulu .aku syg kauu sbb kau berjaya ubah aku jadi pmpuan yg setia . etu jaa pn ..and thnks lah sbb kau kac rsa aku cmna idup ssh ,berdikari ,kecewa ,sakit atyy ,menahan rindu ,cemburu ,marah ,menangiiss .ehh semua lahh ..sua aku cakap kn awal2x post ? dia angkatt yaw semua .HAHA nowww sua tiba masanya aku lupakan kauu and bagi orang yg much better then youu peluang utk mendekati aku ..jan kau marah aa ? sbb kitakan tiada apa2x sua .jadi kau xda hak mau larang ,marah aku mau kawan ngn siapa .and marah larang tau ckp2x siapa yg mau kawan ngn akuuu ...jangan oke ? jangan larang oke .buli kaaa ? kkau jua cakap .hal kau ..hal aku ..kan kan ? jn mau nafikn .hahaha sot kn akuu ...

aku berterima kasih sangat sebab aku dipertemukan ngan kau ..walaupun kita terpisah tanpa diduga ..kita berpisah atas alasan2x yg tidk ble diterima ..tenkiu for everything oke ? sbb start kita ptus ary tuu ..aku trus ilang knn .aku xda pn ckp mcm neh ngn kau .sbb time tu saya amat kecewa bhhhhh .maklum lahhh aku bukan lah seorang perempuan yg tabah lorhh .tq lah sebab jaga aku selama perkenalan kita .jaga aku .hargai .cinta .sayang .rindu .perlukan akuu ...even kau selalu kn kac probs ngn aku ? sma jua knn ngn aku ..kau selalu jaa kac sakit aty aku ..tpi aku nda kish punn .sebab aku tau kau nda matang g neh bh kn ? mau nafikan .mama kau pn cakap macm tu tauu ngn aku .hehe :) aku terima semua neh dengan hati yang terbukaa ...our memories ? hehe byk kenangan antra kita ryte .pahit manis .adui ngat aku kngan kami dlu nehh .susah senang sedih gembira nangis ketawa sakit demam .ehh semua lah .mcm org ckp 'dimna ada bella disitu ada sufri' akan dikenang smpai bila2x .KALAU AKU JODOH KAU .KAU JODOH AKU ...NDA KEMANA JUA KAN ? KAN .....

aku harapp .suatu hari nnt kau akan jumpa sum1 yg kau btul sayang macam kau saygg aku dulu oke ? kn kau text aku .kau nda syg gf2xx kau semua .hehe adkh bermknaa aku masih ada dalam aty kau ? HHA my advice to you FORGET ME  ? buli bh tu kn .hehe sua tba msanya kita cari kehidpan msingg2x ...jangan kau risau .suatu hari nanti ada jua tuuu .manatau aku muncul balik dlm idup kau ? naaaaaaaahhh .HAHA .

TENGS FOR EVERYTHING MOHD SUFRI BIN SULAIMAAN .YOU ALWAYS IN MY MIND HEART .FOREVER .

SAYA PUN AKAN LUPAKAN KAU .SLOWY SLOWY NEH BH .BUT NOW ,SAYA HAMPIR BOLEH MELUPAKAN KAU .INGAT ILOVEYOU BUKAN BERMAKSUD ILOVEYOU MCM KITA DULU2X .NOPE ! LAIN OKEEEE .UE KALAU KAMU JUMPA DIA CAKAP 'BELLE SURU JAGA DIRI BAIK BAIK AND JADILAH ORANG YANG BERGUNA DAN BERJAYA' and i always pray for ue :)


oke .now saya semakin haappy with my life .no pressure ! and please .no BOIFRIEND OKE .no time lahh nak couple2x nehh .mau tenangkan pikiran dulu ..mencari ketenangan :) alhamdulilah .skrang ketengan tu hampir aku temui ...berminggu minggu ketenangan neh aku carii akhirnya .ada jua ketenangan dalam hati saia .

umm .now byk perubhan dalam idup aku .aku semakin pandai pikir .semakin maju and aku semakin bahagia tanpa kekasih (: berkat ketabhannn aku ...now aku dpt hasil neh bh ..nda slah lah aku bersabar selma neh .

ANTARANYAAAA ..

1st - Nurafeeyqah Syahrain ? yea .dia neh lahhh . kamu ingat dia ? kann dulu aku  pernah benci geram marah sakit aty ngn dia .sbb dia cple ngn sufri ? dulu time spm gtu .aku mengamuk .aku msg dia ..aku benci gila ngn dia neh dulu ....menyampah aa tgok muka dia .apa lgi dgr nama dia ..sbb dia dulu hmpir2x meruskan hbgn aku ngn sufri .hahahaaaa  .budk bdk kn ??? gara2x laki kami nda ngm bh .but nowww !!!!!!!!!!!! SHE IS MY HUNNY BUNNY oredy .my babeh sua . dia sangt baik and understand saya nehhh .tiba2x perasaan benci tu bertukr jadi sayang ? musuh jadi kawan .kawan jadi BABEH . alhamduliah .hopefully kita terus jadi cam neh aa py ? love youu much much bbeh .

ouya .now selalu sua aku nampak dia .sebab aku kn keja 1b :) nda pa py ,ada masa kita lepak sampai kering gusi .oke .

2nd - aku jumpa bykk org yg lagi syg and hargai aku dari sufri .HARUN BIN LAUDIN ? YEA .dia neh ex aku time kat teknik dulu ..time ngn dia aku ngn sufri .HAHA dia mac nda prnh berhenti berhrap neh ngn aku ..lepas jaa dia tau aku single .nahhh laju dia cari aku aa ..bawa aku couple ..aku bngung mau trima atau nda .kalau dulu ,aku suka neh kac main2x dia ..tapi bt pertama kalinya ..aku kac lepas dia dgn cara yg bagus ..aku cakap ngn dia ..aku nemau dia kcewa g sbb aku mmg nda dpt syg dia sua ..nta knpa ,mayb sbb aku jenis yg pakai buang kn ? sua jilat nemau ludah g .sebab kutur pla ludah tu kn .haahah .so aku reject dia and dia kecewa .harun im so sorry okkeee .kau berhak dpt cewek yg bgus daripada aku (: 

3rd -aku dpt mengelak daripd membuang masa .kalau dlu ,aku slalu hbis kn masa dating .bergayut lepak .buang duit ..but now .xda lagi ..and apa yg aku paling bangga .aku lbhkn masa dgn mencari duit and masa utk dri aku .sebab aku perlkan ruang untk bernafas ..aku nemau ada cple dluu ..aku selesa mcm nehh (: 

4th -aku dapat balik besties aku ? OMG damn happy aku .aku dapat kawan sehidup semati aku balik .alhamdulilah ,ALLAH SWT jaa yg tau betapa appynya aku daptt durg balik .lepas jua rndu aku ngn durg neh ..nah aku tau slh aku sbb tngl kn kmu gara2x dia larg kita berkwn .sot kn aku ..tpi now aku sedar ,aku mmg nda ble hdup neh tnpa kawan2x .terutama kamu ..kita msingmsing ada bt slh bhh .nda pyh mau slah kn diri masing2x aa :) dgn adanya kmu di sisi aku ..ckup appy sua neh bt aku ..QYILA MAMAN loveee youuuu so much ! 





hehe byk bh perubhan .tapi mls aku list .list apa yg ptt aku gtau jaa .hahaha ..



hidup neh mmg begini kan .ada kalanya kita jatuh p ygg plingg bawah and sumtimess kita ygg paling teratas ..tiada sesiapa ble jatuhkn kita melain ALLAH SWT :) 

aku selalu ckp ngn diri aku .'belle ,semua yg terjdi mst ada sebab .ada hikamhnyaa .mest kau ada sbab kena duga mcm neh ' HAHA berckp ngn diri sndiri neh bh aakuu .hbt kn ! sbb dulu ada dia utk naikkan smngt aku .now xda kann .so siapa lgi kalau bukn diri kita sndri ? opss ! mmg ada kwn2x yg support aku anddd tenkiu so much aa ygg support aku .aku hargai sangat sangat ...gara2x kamu smua jua lahh aku masih disini sampai ary neh :) 

and keluarga aku .