Tuesday

sampai ke hujung dunia .



duuuushhhh ! kemabommmmm !  jam menunjukkan jam 1.39 am .aku mac lagi bertaan .bertaan dgn menanggung sakit d hati .hhuhue :( lama sua aku nda tdur lmbt gne since aku keja .tapi mlm neh ,aku rasa .mcam sumthing .aku nda dapat melelapkan mata .bahkna aku langsung xda tnda ngantuk neh .segar bugar jaa bdan aku .


 kejadian ary neh sgt memilukan .dmna remaja neh seorang yg tabah kini jadi gadis yg lemah .lemah seperti xda mkn .lembik ,xda lgi gelak ketawa yg besa didgri .semuanya tlh berubh mengikut peredaran masa ..aku rindu remaja neh ,rindu jiwa neh .dahulunya tabah ,walau seberat mna pun dugaan dia dapat .dia hadapinya dgn senyuman dan cuba utk selesaikannya .cmna besar pun dugaan tu .sekarang xda lagi ,dia lbih rela biarkan dugaan neh terus menghantui dia .dia lbih rela dirinya jadi seorng yg lemah .lemah neh ,aku heran .

suatu ketika dahulu .gelak ketawanya sering didgri .sering digrkan .tapi skrg ,ssh .ssh utk didengri .gelak ketwa yg selamnya neh menjdi ubat bagi org sekelilingnya ..hilang lenyap bgtu shja .mcm rumh yg dipukul ombak .berubh hilng dlm sekelip mata .ya allah ,aku rindu akan jiwa remaja neh ..yea ! semua neh sal aku lah .semua .akuu skrg ssh utk bergaul .aku semkin mundur .aku bertappuk .aku tkut utk menghadapi dugaan yg akan dtg .aku putus asa utk meneruskan hdup d dunia neh .aku takut qada dan qadar .

aku mcm org hilng pedoman .pedoman hdup ,aku jari lebih murung dan luangkan masa bersendirian ..aku bukn bgini ! prnh mencuba mencari identiti neh .tpi gagal aku temui .nta kenpa ..aku ble gmbra .tpi hnya dlm msa terttentu .bkn ary2x dan bkn selalu .klu dulu ,mest gelak ketawa aku senang utk didgri ..sekrg ssh ,mau dgr suara aku pn ssh .apa lgi ketawa aku ..

'ya allah ,kau bantu lah utk mendapat kembali  aku yg dlu .tenangkan lah pkiran aku dan tnjukkn lah aku ke jln yg benar lurus'

aku nda pnh putus memohon pertlgan driNYA sbb aku tau ,dia maha mengetahui .allah swt ndakan menduga seorang di luar kemampuannya .jadi ,aku yakin .aku mampu utk hadapi semua nehh .sakit pn sakit .aku terpksa lalui ...sbb aku sua alang2x dlm hdup neh .terutma dlm alam percintaan .aku selalu diduga dgn mcm2x hal .tapi aku dpt ,setbh yg aku mampu .sekrg aku putus asa .klu ada jdoh ,ada lah .klu xda ..nauzubilah ,kenytan neh ble membunuh aku .klu etu aa kenytannnya bhh .aku nemau gni ,bkn neh yg aku mau ..

aku hanya perlu yakin yg dia ada sntiasa d sisi aku .saat aku memrlukannya .amin :)

sedih .airmata yg mengalir semakin deras .tak bisa aku than ,sbb aty neh sdh sakit memendam sakit aty ..semua neh sbb dia .dia ,dia tlh bt aku macm neh ? kan ? aku sbnrya ndakan down bh sal neh .tapi nta npa ,perpishan kali neh .terasa btul ,bert aty aku mlepaskan dia .tapi apa ble bt .neh lah surtan takdir ..

aku kemas2x blik .jmpa semua kenangan kami .tmbh deras airmata aku .tapi aku taan ,taan sebaik mna yg mampu aku taan .cemna aku taan pun ,airmta nh mesti mengalit .terlampau byk kngan ...

ops .gtg .